24 aug. 2010

tennis

până a ajunge în state tenisul de câmp îmi era doar in vis de pe ecranele tv. Era scump. Aşi spune extrem de scump să închiriezi un teren. În mare măsură era sportul "majorilor" (aka kopkii de bani gata). Jucam baschet miercuri seara, având acces gratis la o sală de sport, ei şi înălţimea de 186. Am ajuns în state. A durat mult timp până am crezut în ce vedeam. Terene de tenis şi câmpuri de baschet practic în fiecare cartier. Gratis, pentru toţi, construite şi întreţinute de pe taxele locale. Repet, gratis, cu iluminare până la 10 seara, cu plase, cu acoperire cuvenită, nu beton. Eram ocupat, dar oricum găseam timp să merg să arunc mingea la coş. Mergeam cu nişte amici români să mai jucăm şi sâmbăta, dar era plictisitor, pierdeam de la localnicii coloraţi ca nişte copii. La primul Crăciun am primit cadou o rachetă de tenis, apoi am luat o clasă. Am înţeles că este cu mult mai greu să joci decât pare. Ca şi cu alte sporturi care le mai practic, am început să privesc unele meciuri de tenis cu mai multă admirare. Apropo, studenţii de pe la universităţile americane, ca şi in MD, sunt obligaţi să ia câteva clase de educaţia fizică. Doar că ele sunt specializate (tennis 101, swiming 101 etc) şi nu de uz general şi absolut plictisitoare ca în MD. Deja în Chicago am descoperit că iarna city face şi patenuare, iarăşi gratis, iarăşi la colţul casei. Credeam că copilăria de pe malul lacului s-a terminat odată cu plecarea la facultate şi cu împărţirea patinelor la veri. Dar nu, mi-am cumpărat patine şi crosă, am jucat hockey ca pe timpurile când aveam 10 ani. Terenele sunt pline seara, în mare măsură cu tineret. După câteva săptămâni în Moldova, pare ciudat că lumea (read tineretul) joaca seara baschet, voley, tenis, fotbal (da, socer if you want) şi nu stau cu pipa în bod la o terasă mai şmecheră pe banii trimişi de părinţi din italia.

Ah da, eu doar vroiam să spun că mă uit cu plăcere la meciurile jucate de Federer. He is the best, indiferent de ratingul actual! Ce face el este peste capacităţile umane, I would say.

4 comentarii:

  1. bine ai venit in lumea unde aproape totul e gratis, chiar daca create tot din impozitele noastre, taxe, etc... Diferenta este ca aici, pe continentul american, nu-ti pare rau sa platesti impozitele, pentru ca rezultatele sunt uimitoare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. carpediem, exact, asta-i senzatia. Nu-i vorba, un pic ma supara trandaveala platita de catre stat pentru unii indivizi, dar asta este part of the package :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mai bine platesc trandaveala unora, de cat sa-mi fie frica sa merg pe strazi sau sa stau in casa. totul are pret pe lumea asta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. absolut :)
    vezi moto acestui blog ;)

    RăspundețiȘtergere