23 feb. 2009

... and the OSCAR goes to ... sau "cum am votat?"

Pentru prima dată am privit Oscarul atent, fără chef şi fără pariuri. Însuşi ceremonia a fost superbă. Scenariu excelent, umor fin, muzică şi realizare bună. Nu regret de acelea câteva ore “pierdute” în faţa televizorului. Previziunile mele pentru 6 poziţii cheie au fost aproape exacte. Am „ghicit” 5 poziţii din 6, cu excepţie Actor în Rol Principal. Ok, este şi de înţeles, au votat membrii academiei pentru care Milk ar fi mai important (politic) decât The Wrestler.

Film: Slumdog Millionaire
Actor, rol principal: Mickey Rourke (The Wrestler)
Actor, rol principal: Sean Penn (Milk)
Actriţă, rol principal: Kate Winslet (The Reader)
Actor, rol secundar: Heath Ledger (The Dark Knight)
Actriţă, rol secundar: Penelope Cruz (Vicky Cristina Barcelona)
Director: Danny Boyle (Slumdog Millionaire)

Aşadar, cum am făcut alegerea?
Simplu, am văzut toate filmele, am analizat, am citit multe recenzii, am discutat cu prietenii şi cunoscuţii din industria filmului (am stat 5 ani in LA), şi în final …. OK, joke …
Pentru primul an când am participat la completarea buletinelor de vot din cadrul Oscar Party, chiar văzusem majoritatea filmelor în premieră (avem trecere la Paramount Picture Theather, pe Melrose 555). Ascultam ce spun specialiştii, şi tot în final ghicisem doar 2 poziţii din 6. În următorii ani mi-am schimbat strategia la 180 grade. Pentru un finansist, soluţia era evidentă, am calibrat modelul conform pieţii 1). Treceam peste câteva totalizatoare unde se puneau pariuri pentru Oscar, şi aflam părerea pieţei. Cu alte cuvinte, aflam care sunt probabilităţile maximale, şi votam exact după ele. Similar am prezis şi anul acesta, am luat probabilităţile de pe intrade.com, no magic. Corect, puţin farmec in metoda dată, dar unde dragii mei aţi văzut farmec pe o piaţa financiară :)

Printre altele, în momentul când am făcut previziunea, probabilităţile erau:
0.84 Film: Slumdog Millionaire
0.60 Actor, rol principal: Mickey Rourke (The Wrestler)
0.62 Actriţă, rol principal: Kate Winslet (The Reader)
0.97 Actor, rol secundar: Heath Ledger (The Dark Knight)
0.64 Actriţă, rol secundar: Penelope Cruz (Vicky Cristina Barcelona)
0.84 Director: Danny Boyle (Slumdog Millionaire)

Dacă eram forţat să votez pentru toate poziţiile (de exemplu cum făceam la Oscar party) şi puneam $10 pe fiecare categorie, câştigam $10.9-$10=$0.9. La fel, observaţi că cea mai mică probabilitatea de cîştig 0.6 a avut M.Rourke (The Wrestler), care şi nu a coincis.

Ca şi oricând, în finanţe – calibrarea şi diversificare.

---------------
1) calibrarea modelului – determinarea coeficienţilor modelul din preţurile curente

Un comentariu: