17 feb. 2009

Obsedarile Blogosferii Moldovenesti

Odată cu lansarea Blogovăţ 2009 am trecut fugitiv peste blogurile participante, şi … cam jale. Efectiv, în blogosfera moldovenească predomină câteva teme

Limba noastră. Obsedaţi mai suntem cum scrie lumea. Anume CUM scrie si nu CE scrie. O infinitate de articole despre cât de “cărturari” sunt autorii unor bloguri, pe cât de important este să scrii corect, pe cât de oribil arată unele fraze, etc. Da, ar fi o problema, dar totuşi eu nu am răspuns la întrebarea “De ce românii sunt atât de obsedaţi de limba mamă”? Cred că este undeva în subconştient, sau poate lipsă .... de a vorbi despre ceva mai profund.

Alegerile Parlamentare. O da, înţeleg că este foarte important, dar ceva mai original decât cut-and-paste de pe alte site-uri cu noutăţi? Doar câteva publicaţii care conţin analize bine scrise şi, cel mai important, independente. Dar blogurile respective nu participă la blogovăţ.

Compilare de noutăţi. Noutăţi de peste tot si despre orice. OK, evident cel mai uşor este să preiei o noutate de pe undeva şi s-o traduci, în cel mai bun caz, si să te alegi cu o postare noua la tine in blog. Dar, care-i sensul, în afară de a mări traficul la blog, care mă rog, ar fi cel mai important criteriu pentru menţinerea unui blog. Eu pot citi noutăţile, de regulă şi cu analize profesioniste, si pe site-urile originale. Cel mai rău, ca buna parte a autorilor nici nu mai dau link la noutatea originală. O excepţie ar face blor-roll-news specializate pe anumite direcţii, dar de astea nu prea sunt, dar care si există sunt plictisitoare.

Da, nu dau link nici la un blog, si nu pun nici un exemplu concret, din motive evidente.

Apropo, blogovăţ ar fi o ideie bună, dar mă depăşeste denumirea Blog-Ovăţ.

Participanţilor succese. Alegerea mea o pun mai târziu pe acest blog.

12 comentarii:

  1. Buna analiza. Ai caracterizat corect tipologiile generale ale blogosferei moldave partipante.

    RăspundețiȘtergere
  2. ?! cum adica care e sensul sa traduci o stire, este mult sens in asta, as zice bravo celor care depun efort si traduc in romana stiri.

    RăspundețiȘtergere
  3. as spune ca analiza e facuta superficial si impartial, nu sunt aduse exemple concrete, iar catalogarea tuturor blogurilor din MD in 2-3 categorii mi se pare prea simplista pentru a fi luata in seama

    pana la urma, esenta blogurilor e ca fiecare sa-si intretina propria pagina si e la discretia lui cum o face, mai ales daca are timp suficient pentru traduceri de articole s.a. Cine doreste, intra pe blogurile respective, cine nu, citeste surse originale... Nu vad nicio problema aici

    RăspundețiȘtergere
  4. iertare sa-mi dai, dar din articolashul tau am inteles doua lucruri:
    1. limba nu e importanta, deci da-o dracului (citeste mai mult despre filozofia limbajului, ca sa-ti dai seama cat de important este cum vorbim, cat de mult modul in care ne structuram gandurile ne influenteaza viata. In plus, limba romana e un subiect cronic in RM. A-l da la o parte inseamna a-l nega si a refuza solutionarea lui. Mai tii minte, oamenii vb despre ceea ce ii doare?)
    2. Alegerile sunt la fel de neimportante. Fuck them (probabil de aia au si castigat comunistii de 2 ori. Nu mai comentez. Mi se pare absurd.)

    Pe langa aceste concluzii (pripite, sper), vreau sa mentionez ca un blog se deosebeste de altele prin modul in care cineva reuseste sa transmita o idee. Cred ca am zis o banalitate cunoscuta de oricine.

    Deci, fratilor, scrieti despre sushi, despre sex, despre telefoane mobile - NUMAI NU DESPRE LIMBA, NUMAI NU DESPRE TARA!

    RăspundețiȘtergere
  5. Touchy, touchy :)

    Vitalius:
    uite aşa, NU ARE sens. În primul rând, majoritatea "blogişteleor" ştiu engleza foarte bine. Eu prefer, şi recomand la toată lumea, să citesc (privesc, ascult) informaţia în forma sa originală. În al doilea rând, majoritatea noutăţilor sunt deja traduse de către profesionişti, şi sunt plasate pe site-urile de ştiri. Care-i esenţa să traduci doar de dragul traducerii? Eu nu o văd. A nu se confunda cu traducere si ANALIZE.

    Mihai:
    Aşi spune că nu ai prins firul la postarea dată. NU este analiză, este o observaţie. NU este clasificare sau catalogare. Sunt TEME de care blogosfera MD este obsedată rău de tot. Mai este o tema – religia, dar pe asta o lăsăm la o parte. Nu am dat link-uri din motiv trivial (am menţionat şi în post). Corect ai depistat esenţa unui blog, fiecare scrie ce vrea, şi cine vrea citeşte, cine nu vrea nu citeşte. Eu vorbeam nu de orice blog, dar de acelea care participă la Blogoveţ. După mine un blog premiant în primul rând trebuie să conţină idei şi gânduri originale, şi o lentă de noutăţi sau compilări de desene sau fotografii strânse de pe alte bloguri (un exemplu ar fi blogul lui Vitalius).

    Anonim:
    1) Limba este foarte importantă. Atât de importantă şi evidentă este problema încât nici nu merită sa batem aba in piu şi să vorbim atâta despre ea. Este absolut evident că oricine din MD si RO este obligat să scrie la maxim posibil corect. Dar, Românii in genere sunt obsedaţi de această problemă, indiferent unde se află, în Românie, Moldova, SUA, Franta etc. Asta au remarcat-o mai mulţi străini. Blogosfera MD doar a confirmat încă o dată ipoteza, vorba ta, vorbim de ce ne doare.

    2) Alegerile sunt şi ele FOARTE importante. Pare rău dar nu ai prins firul. Este forma în care lumea încearcă să facă pseudo teorii despre anumite partide. Si tu bine ai spui, Fuck Them. In loc să facă o analiză mai profundă DE CE nu trebuie de votat cu un partid sau DE CE tre de votat cu altul, lumea face teorii cu vorbe goale. Uite-te la articolele despre Alegeri, şi din cea infinitate o să găseşti Maximum 2-3 care vorbesc la concret. Dacă ştii mai multe, arată-mi şi mie, o să fiu recunoscător. Adică aceeaşi demagogie comunistă doar din partea opusă.

    Mircea-Gabriel:
    O da, şi din nou muzică (despre cum nu se scrie). Mă gândeam eu, chiar cine o sa-mi facă observaţia asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragă autor,

    nici nu știu pe ce bloguri ai întrat ca să te pot contrazice, nici nu știu cum ai determinat că unele postări sunt traduse, apoi dacă afirmi ceva - plasează dovezi sau fii bun și argumentează.

    mă miră mult, cum de UniMedia s-a coborât la nivelul unor babe din curtea vecină și plasează tot felul de brașoave la rubrica Blogosferă.

    baftă și spor la postări mai cu sens.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga ReportInfo,

    in primul rand am spus ca NU PUN link-uri din motive EVIDENTE. Acum vezi si tu care-s acele motive. Site-ri de astea sunt MULTE. Dar, vezi si tu, te mira UniMedia :) pe mine ma mira o buna parte de Blogosfera Moldoveneasca :)

    Repet, alegrea mea o sa fie anuntata mai tarziu, iaca atunci si link-uri, si analize. Dar pentru site-uri de mana trei nu merita de dat linkuri :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Stimate autor,

    merită sau ba, cred că nici tu, nici eu nu trebuie să decidem acest lucru. Apoi mai repet că la criticat și la afirmat sunt mulți, cum spuneai și tu ”despre limbă și alegeri”, văd că singur te încadrezi la categoria dată (vorbim degeaba)

    Chiar aștept cu mare curiozitate postarea cu argumente și demonstrații.

    Lasă lumea să crească, să scrie cum apucă, și să înțeleagă că simplu copy paste nu te face să progresezi. Mai bine ai vorbi despre persoane ca free-lancer, e mult mai interesant si mult mai plăcut.

    degeaba intri în polemici cu opinii de 2 bani.

    RăspundețiȘtergere
  9. tentativa aparent reusita de a capta atentia.

    p.s. stii povestea cu ciobanasul si lupii?!

    RăspundețiȘtergere
  10. vad ca ai fost activ maltratat verbal de multi ce te+ai vizitat, presupun ca se incud in categoriile incluse. :P

    da, asta e, bloggerii nostri sunt cam stramti la idei, dar multi le scriu caci asta are priza la public,deh, fiecare tremura sa aiba cat mai multe vizite in blogul său :)
    as mai include la clasificarea ta: religia, fabrica de stele

    ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. CeZicEu :)

    exact!!! despre religie si blogosfera am scris in alt post Link1, Link2, si am zis sa nu mai ating tema inca o data.

    Fabrica de staruri ... o da, inca o tema "super hot" :)

    RăspundețiȘtergere