28 mar. 2009

Ora Planetei / Earth Hour / Час Земли - inca o ...

Ora Planetei – stinge lumina de la 8:30-9:30pm, şi salvează planeta.

Eu mă întreb, ce deştept a compus nebunia asta?

Acest act are doar o singură parte pozitivă – este un act de solidaritate prin care poţi arată că nu eşti indiferent de problemele ecologice. De fapt asta şi este scopul WWF, cred eu.

Dar …
De ce anume deconectarea luminii ar fi formă de a te manifesta pentru planeta Pământ rămâne enigmă pentru mine? De ce la ora 8:30pm? Ar fi cu mult mai logic să fie la 2:30pm? Poate un sticker pe maşina ar fi suficient? Sau o insignă in piept?

Sau …

Clarificări pentru ecologişti:
  1. electricitatea se produce şi nu poate fi depozitată. Indiferent, aţi consumat-o sau nu ea este produsă

  2. buna parte a electricităţii este consumată de sectorul industrial. In general economisirea electricităţii din partea populaţiei are efect minim

  3. utilizarea altor surse de lumină este o prostie şi mai mare. Luminările sunt de 100 ori mai ineficiente decât un bec incandescent. Două lumânări vor produce mai mult CO2 timp de o oră decât a fost emis pentru producerea electricităţii respective de a lumina un bec timp de o oră

  4. Dacă mai trageţi şi un “after party” sticlele, hârtia, plasticul utilizat a distrus planeta cu mult mai mult decât aţi salvat-o prin actul de o oră

  5. Electricitatea şi alte resurse utilizate pentru infinitatea de mesaje şi publicitate a acestui eveniment depăşesc ce se va sălva (salva teoretic, ca nimic nu salvăm in realitate)
  6. Şi lista continue.
Poate totuşi salvăm planeta cu manifestări şi acţiuni zi de zi, consistent pe parcursul anului şi NU cu gloata timp de o oră?

Nici nu mă gândesc să particip la actul dat. Ba din contra, pe parcursul acestei ore o să fac tot ce am de făcut legat de electricitate (vezi punctul a)). Este cu mult mai important că ştiu că zi de zi sunt mai ecologist decât majoritatea gloatei cu lumina deconectată azi la 8:30.

6 comentarii:

  1. De acord Quant, este un stupid act de solidaritate (și anu ăsta s-a promovat așa, de parcă într-o oră s-ar economisi energie pentru un an, la noi în Moldova). Culmea a fost, cînd un coleg care și ziua utilizează iluminarea, ieri pe o oră a deconectat tot, chiar și laptopul (l-a lăsat pe baterie), :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma alatur argumentelor
    BS cu litere mari :(

    RăspundețiȘtergere
  3. 8:30PM local time, wherever you live on planet earth. Saturday 28 March 2009

    8:30 PM = 20:30 Simbata seara

    Simbata seara majoritatea stau acasa si privesc TV-ul. Probabil si asta era scopul.

    Does it matters? Nu stiu, dar cum ai spus si tu sunt o sumedenie de cazuri unde it is useless.

    RăspundețiȘtergere
  4. la noi e earthhour everyday pe strazile din Chisinau. asa ca ma indoiesc ca avem nevoie "sa economisim" ceva. plus, partea cu the after party e hilarious. si ma indoiesc ca il vor face pe intuneric :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vadim, eu am vazut lume care pretind sa fie CEI mai mari ecologisti, si care au piscina acasa incalzita anul in jur, in care nimeni nu se scalda. O tin aja, just in case, poate copilasii vor avea chef intr-o buna zi sa sara in ea. Da, si tot doamnele in cauza, merg la magazin cu SUV cat 4 masine ca ale mele, dar in shimb cu sacosa de acasa. OOOOO, man, ma rup asa chestii. Asa ca, cum am spus, este important ce faci zi de zi, da nu palavrajeala ...


    Larry, exact! BS cu litere numai mari. Dar lumea crede :)

    Falsuri: 8:30pm=20:30, parca asa stiam, si da, ora locala, evident :) It matters cand se face. Daca o faceau la ora 2:30 nu era sa se piarda atata electricitate in dodie. Ma refer la aia care a fost produsa in fant de catre statiile electrice :)

    Blonda :) ah, ne-am adus aminte de strazile din Chisinau. Cum am putut eu sa scap asa ceva! Cand zbori peste Chisinau mai spre seara, and you know what I mean, iti pare ca inca nu a ajuns electrificarea prin MD. Agree.

    RăspundețiȘtergere