2 mar. 2010

opriti va rog la/in/sub/pe/langa statie

Chisinauenii se plang pe trafic, care in esenta nu exista. Ce exista este prostia soferilor si lipsa de cultura de a merge cu autocarul.

Ei, dar primul pas deja este facut. Interzicerea "marshrutcilor" de a se opri la fiecare stalp. Maladetz Dorin.

12 comentarii:

  1. cultura de a merge cu autocarul exista in situatia cand transportul public nu acopera necesitatile populatiei; si nu vorbesc doar de destinatii limitate, cat de volumul mic de pasageri transportati...

    RăspundețiȘtergere
  2. 2ceziceu,

    nu cred, pe departe nu cred. sample-ul meu de orase nu-i mare, dar nici nu-i mic. Problema ii cu mult mai complexa decat "transportul public (nu) acopera". Cateva cauze: infrastructura, drumurile, PR, permis de conducere pe mita, tupeu cu gandul ca ii schumacher etc. Si da, inclusiv marshutricile creaza buna partea a problemei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Traficu' nari nicî. Oamenii-s конченые мрази :-(

    Dobitoacele la volan, impun regulile pe carosabil...

    P.S. da Dorincik tot mă удивлеште in continuare...

    RăspundețiȘtergere
  4. in 89 am vrut sa zic, naturlamente

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim spunea...

    toata lumea civilizata are ca transport comun autobusele si tramvaiurile si altele de acest gen. si nimeni nu se simte in casta inferioara cind le foloseste, ceea ce contribuie la succesul serviciului in aceste cazuri.
    in Moldova se uita in ambele parti, ca la traversare, sa verifice de nu-i vede vreun cunoscut urcind in "trabzic", de parca asta i-ar diminua din calitatile umane sau din zilele traite;
    din acest snobism a rezultat proliferarea (mai ceva ca pe mainile nespalate a bacteriilor) marsrutcilor. acum ele sunt preamulte, sunt scumpe, sunt murdare. cu nimic superioare autobuselor sau troleurilor.
    insa acum ele au devenit "un mal nécessaire" - chisinauenii s-au obisnuit cu ele, in snobizmul lor, cauza la care se adauga costul prohibitiv de a schimba structura (sa-l vad eu pe acela care o sa lase toti soferii de pe marsrutci la somaj si o sa gaseasca suficiente autobuse si troleuri sa le inlocuiasca SI sa convinga populatia ca asa e mai bine, fara ca sa provoace o iesire in strada mai ceva ca in 89)

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim, si da si nu. In general Omul ca fiinta ii tare spurcat :) de exemplu undeva prin Beverly Hills notiunea de transport public nu exista, si daca merge cu vre-un lexus sau acura probabil ca este vre-o servitaore sau gradinar :) de unde ai de unde nu marca minima pentru societate este BMW. Porshe si jaguar preferabil. Intr-un careva new your city, un taxicab rapanos ii mai mult decat norma. metroul plin de sobolani si mizerabil ii OK pentru majoritatea bankirilor (99.99%) practic indiferent cat aduci acasa (in $) uneori cu mult mai mult decat smekerii din beverly. Cauza? in general ii simpla - mult teren liber in BH si tare compacta0i viata in Manhattan.

    In Moldova totul este similar: taxi-ul petnru majoritatea decade, prea scump, si surplus minim de comfort comparativ la "marshrutka".
    De ce marshrutcile sunt mai populare decat trolicile: comfort iarasi, doar un pic in adaus comparativ cu troli sau bus. TIMPUL si FLEXIBILITATEA - that are the key points. Cirucula cu mult mai frecvcent decat troli, si cu mult mai disciplinat. Se misca comparativ cu mult mai repede decat troli (aproape ca taxi). Si ca bonus, se opreste unde vrei tu. Si costa IEFTIN, chiar daca tinem cont de salarii etc. Poveste! Evident dereglamentarea miscarii soferilor tupeisti a adus la cresterea artificiala a traficului din Chisinau. Dupa cum ei se misca prin oras, si cate incalcari fac, permisul ar fi trebuit confiscat pe viata dupa 20 minute de mers. Iata de ce Dorin ii tare maladetz. Incerca sa regleze piata, si atinge direct la tinta problema. Daca marsrutcile o sa se opreasca doar in statii, lumea o sa inceapta sa mearga cu troli, care va aduce la mai putine rutiere, mai putin trafic etc. Dar evident, snobismul tre depasit, si pentru ata trebuie timp.

    RăspundețiȘtergere
  7. vad ca doric are un fan stabil in quant :)

    RăspundețiȘtergere
  8. DeepThroat,

    well, nu chiar. Cum ar spune Larry, a good quant has to have iron nuts and nerves. Noi pe aici pe blog spunem doar ce gandim. No funs, no admiration in politics, nothing, but just cold truth :D daca Dorin mane face o tampenie, eu cred ca primul o sa fie care o sa-l critic. De altfel cred ca mosul (lui) pana la moment doar prostii face in cladirea arsa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Quant, de aia si citesc blogul tau... pe mine altceva ma intereseaza: cum se lupta treimea (ca al patrulea isi cam da duhul) pentru temele de pr cu efect imediat. Sarma ghimpata/vizita la consulat dupa care se rezolva totul (sau nu?), depunerea mandatelor de deputat si tichetele de masa, cainii, si acum marshrutnicii... apropos, a mai fost unul care a redirectionat peste noapte rutierele pe alte strazi, care practic s-au oprit, iar stefan asa si nu a fost salvat de trafic... si unde a sfarsit?... dincolo de asta, ce spui tu makes sens, numai ca seamana mai mult a peredel sobstvennosti - intreaba cat au pe speedometru autobuzele care vrea sa le aduca doric din olanda si la ce pret... iar licitatiile publice lui nu i se aplica... continuam discutia?

    RăspundețiȘtergere
  10. DeepThroat,

    good point. Despre schimbarea rutierilor pe alta strada, si alte tampenii, cum ar fi strada Izmail, eu totusi o sa scriu un articol/postare, asa ca un sofer cu stagiu. La moment, Doprin, a facut, spre mare mea/noatra mirare, cativa pasi logici, corecti si la timp. Mie imi este pofig cine-i la putere, atat timp cat ce face o face spre binele poporului.

    Desrpre busuri si alte chestii. Trust me, peste tot sunt jocurile astea, si exista lobisti platiti care sa faca asta (ok, numiti lawyeri).

    hai sa tinem ochii pe dl Primar :)

    RăspundețiȘtergere
  11. http://spataru.blogspot.com/2010/03/sasa-si-grisa-spala-rufele-lui.html

    RăspundețiȘtergere