9 apr. 2010

sondaj cu$

Care-i cea mai mare problema in Moldova. corect, MITA. Cred ca este CEA mai mare problema cu care tre sa lupte moldova, si moldovenii. Nu-mi aratati nici o tara dezvoltata in care sa existe mituirea in masa. Iaca si noua TV incearca sa abordeze problema in cauza. Fara a scrie multe si marunte, mai bine rog multstimatul public sa raspunda la niste intrebari simple:

1) cine din voi, dragii mei, nu a dat mita nici o singura data? Atentie, nu intreb cine a luat, dar cine a dat.
2) Care-s cele mai corupte profesii in MD, asa un top five?
3) care a fost cea mai stupida mita care ati dat-o vre-o data?
4) care a fost cea mai obraznic ceruta mita?
5) considerati darea de mita o crima?

si bonus track: stiti ca medicii in Moldova sunt platiti sub zero, comparativ cu ce fac (nu cum dar ce). Considerati drept mita plata data binevol drept recompensa pentru seviciul care l-au facut? Daca da, care ar fi motivul din care considerati ca un medic tre sa fie compesat in adaus la salariul de baza?

ps: eu promit sa raspund la ele in posturi mai jos!

8 comentarii:

  1. 1) am dat :(
    2) pina kind m-am intilnit cel mai des cu ea in institutii cu finantare bugetara
    3) nu tin minte
    4) pentru un examen, dupa sustinere "...si ce, kiar voi nu ati pregatit nimic..." /mai am toata viata inainte
    5) no, ea la noi e traditie, altfel inseamna ca avem o tara plina de criminali in serie

    bonus) plata binevol pentru un ajuor real - nu ... /nici nu stiu, dar uneori se intilnesc asa niste porci... nici nu face nimic dar de aici cere...dak kiar ii dai tot nu face cum se cade

    RăspundețiȘtergere
  2. 1)Da
    2)Medicii si politistii rutieri
    3)Profesorului de protectie civila (20 lei :) ) la facultate (asta a fost singura mita data in sistemul de invatamint)
    4)Nu prea au fost, am dat putine mite
    5)Consider ca mita e cel mai gros bat dintre spitele rotii economiei moldovenesti :)

    Bonus) de obicei asa plati binevole in scurt timp devin obligatorii

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. da
    2. hz
    3. nu am dat mite stupide
    4. cand mi se CERE, trimit dracului pe cel care cere (doar dau cand cred ca are sens)
    5. cand dai unui medic (de exemplu, cand naste sotia) nu e crima, ci in cel mai rau caz "legitima aparare" (mai bine ma despart de principii si 200 evra decat sa am sotie sau copil calici). Cand dai bani politistului ca sa iti inchida un dosar sau profesorului ca sa-ti puna nota nemeritata mi se pare deja crima.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1. dat.
    2. a.medici b. profi c. menti d. am mai auzit de primarie si de vamesi, dar nu m-am confruntat.
    3. doi menti care pentru 50 de lei primiti m-au asteptat o ora in fata barului sa-mi intoarca permisul pe care-l uitasem la ei...
    4. profa care zice ca pt examenul cutare tre sa-i faca nu stiu cati dinti, pentru un alt examen - ii trebuie un printer ... asta concureaza cu sora sefa de la maternitate care mi-a cerut 10 lei cand aduceam sotia din sala de operatie, ca sa o plaseze in salon. (imaginati-va raspunsul meu...)
    5. daca nu ar fi o crima dpdv juridic, ar fi una morala... cu siguranta este o cale mai usoara sa-ti rezolvi o problema, poate fi revolta cinica fata de sistem, constienta sau nu, dar cert este ca sistemul nu functioneaza...

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. 1. regulat
    2. functionarii, functionarii si functionarii
    3. scriu de una outrageous mai bine (am fost martor) - inca pe timpul guvernarii precedente , pentru o restituire de TVA de cateva milioane "urgentarea" a fost de peste 300.000 lei...
    4. vezi puctul 3 :-)
    5. categoric nu. Mita-i ca un lubrifiant pentru sistem , important shit...

    RăspundețiȘtergere
  7. http://nataliabejan.wordpress.com/2010/04/04/analiza-rezultatelor-sondajului-despre-corup%C8%9Bia-economica-din-republica-moldova/#more-513

    RăspundețiȘtergere
  8. Andrew thanks. Sunt sigur ca mai exista asa sondaje, mai putin cu descrieri ;)
    Deci, si raspunsurile mele

    1) da
    2) politia, medicii
    3) si 4) politia rutiere. 50 lei pentru depasire de viteza. A sugerat "vre-un talon doua de benzina". Am spus ca ca ii prea complicat. Dupa ce au vazut cat le dau, se uita la mine si intreaba "da cat ii benzina, bai?", am raspuns "nu stiu exact, dar cam vre-o 12 lei". Cica, "bai, dupa a tale benzina-i vre-o doi lei". Le-am spus ca nu inteleg ce spun, si ca eu nu pot asa usor sa operezi cu cifrele. Respuns, in hohote si la misto naparnikului: "blia, mare artist ii asta. da-i drumu"
    5) da, cel putin spirituala.

    bonus) asta-i intrebarea la care nu am raspuns. Si da si nu. Inteleg ca primesc mizerabil de putin, pe de alta parte este o crima sa nu trateze daca nu le paltesti.

    RăspundețiȘtergere